産学連携研究は、企業が大学と協力して新しい技術や製品の開発に取り組むことで、競争力を高めることができます。大学との協力により、企業が持つ技術やノウハウをさらに高めることができるため、市場での存在感を強化することができます。産学連携研究は、企業のニーズに合わせた研究テーマを設定し、大学の研究成果を活用することができるため、より効率的な研究開発が可能です。また、大学側の専門知識や研究設備を活用することで、企業の開発費用を削減することもできます。さらに、産学連携研究を通じて、大学との人的ネットワークを構築することができるため、優秀な人材の確保や社会的な貢献にもつながります。本研究室では、産学連携研究に積極的に取り組んでおり、企業のニーズに合わせた研究プランを提案しています。ぜひ、ウェブサイトをご覧いただき、産学連携研究によるビジネスの可能性を探ってみてください。
連携実績 ・車両運動シミュレーション解析 ・自動運転アルゴリズム提供 ・移動体の自動制御アルゴリズムの開発 ・乗用車,トレーラー,大型車両事故鑑定,事故再現シミュレーション ・車両要素モデリング,タイヤモデル開発 ・特殊トレーラー運動制御提案,シミュレーション解析 ・ドライバモデル提案 ・ドライバ特性解析,ドライバ負担計測,運転特性計測 ・パーソナルモビリティの開発,運動解析シミュレーション ・大型トラック,トレーラー横転事故 事故要因解析 シミュレーションによる再現 ほか,機械力学,制御工学,振動工学,人間工学における諸問題解決,製品開発など
Collaborative research between academia and industry can enhance a company's competitiveness by working together to develop new technologies and products. Collaboration with universities can further enhance a company's existing technology and know-how, thereby strengthening its presence in the market. Collaborative research allows for more efficient research and development by setting research themes that meet the needs of the company and utilizing the research results of universities. In addition, by utilizing the specialized knowledge and research facilities of universities, companies can reduce development costs. Furthermore, through collaborative research, it is possible to build human networks with universities, leading to the acquisition of talented personnel and social contributions. Our research laboratory actively engages in collaborative research and proposes research plans tailored to the needs of companies. Please visit our website and explore the potential of business through collaborative research between academia and industry.
Collaboration achievements: ・Vehicle motion simulation analysis ・Provision of autonomous driving algorithms ・Passenger car, trailer, and large vehicle accident appraisal, accident reconstruction simulation ・Vehicle element modeling, tire model development ・Proposal for motion control of special trailers, simulation analysis ・Proposal for driver models ・Analysis of driver characteristics, driver workload measurement, driving characteristic measurement ・Development of personal mobility, motion analysis simulation In addition, problem solving and product developments in the fields of mechanical engineering, control engineering, vibration engineering, human engineering,
連絡 (Contact) E-mail: kaneko(at)ge.osaka-sandai.ac.jp 大阪産業大学 工学部 教授 金子哲也 Osaka Sangyo University Prof. Tetsuya Kaneko